Lekcijski performans "Krilate slike" - DB Indoš/ Kuća ekstremnog muzičkog kazališta

Izvode : Damir Bartol Indoš ,Tanja Vrvilo, Damir Prica Kafka

"Krilate slike" govore o indigom prekopiranoj fotografiji pozirajućih političkih funkcionara u ovalnom kabinetu prilikom gledanja uživo video slika državnog atentata. "Fotografija" se slušajući tajne zvukove prepričava „kadar po kadar“ a svaka osoba, predmet dobija  svoju audio  pozadinu – zvuk, šum, melodiju i manipulirani su prepariranim glasovima. Koristeći  raznovrsne tehnike glasovnih prepariranja u prostoru oglasovljivanja  glasovi izvođača ne postaju više njihovima već organiziraju auditivnu strukturu u kojoj ne govore oni nego "ono", i to kroz kompleks "mašiniziranog" sklopa napravljenih aparata na kojima i sa kojima se događa izvedba. Performans “Krilate slike” izvodi  dvije slike, jednu koju gledamo – linije, krivulje i izbočine indigoirane fotografije iz političkog arhiva, vidljivost koju u procesu izvođenja "premazujući/prepisujući  riječima/glasovima" dekonstruira do najsitnijeg detalja primjenjujući misao V. Flussera o digitalizaciji diskurza i praksa u svakodnevnom životu, i druge slike koja nije vidljiva, a pretpostavlja sliku onoga što politički funkcionari gledaju, slušaju - državnu tajnu (tajno društvo uvijek djeluje u društvu kao ratna mašina). Što je to što je gledano, što to postaje javnim gledanjem kada se predaje medijskoj manipulaciji, tko govori, tko odgovara, tko je "taj ili ta" tko upravo govori, što je to što je slušano, pitanja su sa kojima ovaj performans radi.

Performans "Krilate slike"  inspiriran je radovima Villema Flussera („Filozofija fotografije“, "Digitalni izgled" )

 

Koncept izvedbe, tekstualni materijali

Snimljeni tekst u megafonu br.1 - 10 sekundi
Promatramo li kretnje nekog čovjeka opremljenog fotografskim aparatom odnosno fotografski aparat opremljen čovjekom, stječemo dojam stanovitog vrebanja, to je prastara gesta paleolitskog lovca u tundri
( izvođenje sa 2 ručna šahtofona za vrijeme megafonskog lupa - kanta i ručni šahtofon zakačeni za klavir- svaki sa jedne strane
Tekst koji se uživo snima u megafon br 1-10 sek
sve je digitalni izgled -  riječ postaje nevažna / petljanje  uživo uz ritam mašinu i malu ladicu ( bez zvukova opruge)

Snimljeni tekst u megafonu br.2 - 10 sekundi
Fotografska gesta odgovara gesti lova pri čemu se fotograf  i aparat stapaju u jednu nevidljivu funkciju.
( Izvođenje dva šahtofona sa teškim poklopcima- puno kratkih poteza oprugama sa zustavljanjima koji se pretvaraju u puno dugih poteza oprugama bez zaustavljanja- kaos, šahtofoni se poklope)
Tekst koji se uživo snima u megafon br 1-10 sek / nešto tim više biva realno što je gušće i toliko više potencijalno što je rjedje / udisavanje uživo uz ritam mašinu i malu ladicu ( bez zvukova opruge)

Snimljeni tekst u megafonu br.3 - 10 sekundi
Struktura fotografske geste kvantne je prirode, sumnja sazdana od oklijevanja i odlučivanja između točaka.
Izvođenje sa dva ručna šahtofona zakačena za teške šahtofone uz wah pedale za vrijeme megafonskog lupa

Tekst koji se uživo snima u megafon br 1-10 sek
realna su ona mjesta krivulje ili izbočine gdje su sastavni dijelovi gusto posijani / izdisavanje  uživo uz ritam mašinu i malu ladicu ( bez zvukova opruge)

Snimljeni tekst u megafonu br.4 - 10 sekundi
Tijekom svog vrebanja fotograf jedno prostor vrijeme mijenja u ono drugo, prilagođavajući pritom kombinatorički kategorije prostora i vremena ( Tanja izvodi munje na kanti i oprugi koja je fiksirana za kantu- udarcima turpije, Indoš deformirano pleše za vrijeme megafonskog lupa)

Tekst koji se uživo snima u megafon br 1-10 sek
I mi smo digitalne kompjuterizacije sastavljene iz točkastih mogućnosti / lajanje uživo uz ritam mašinu i malu ladicu ( bez zvukova opruge)

Snimljeni tekst u megafonu br.5 - 10 sekundi
Fotografskom gestom konačno se donosi i posljednja odluka: pritiskom na okidač, kao što američki predsjednik pritišće crveno dugme (Izvođenje sa dva ručna šahtofona opružno povezana u rukama sa volumen pedalama - za vrijeme megafonskog lupa)

Tekst koji se uživo snima u megafon br 1-10 sek
Ništa nam nije da-to osim ostvarenih mogućnosti kojih u stvari još ne-ma / naglašavanje - glasovi
Tanja i Indoš lupiraju uživo tekst o stolu/
Čak i stol na kojem ovo pišem ne predstavlja ništa drugo osim skupine točaka/ Kada jednog dana budemo u mogućnosti taj stol hologramski dovoljno gusto rastaviti na elemente, naša osjetila neće biti sposobna razlikovati jedan od drugoga